Ügyfélkapu regisztráció a konzulátuson

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a brüsszeli konzulátuson új szolgáltatásként beindult az Ügyfélkapu regisztráció, amelyet személyesen lehet kezdeményezni ügyfélfogadási időben: kedden és csütörtökön 9 és 12 óra között. (Címünk: 44, Avenue du Vert Chasseur, 1180 Bruxelles, Uccle)

 

Az Ügyfélkapu használatához személyes ügyfélkapu azonosítóra van szükség, amelynek megszerzése a következő lépésekből áll:

  • Ügyfélkapu regisztráció kezdeményezéséhez a külképviseleten személyesen kell megjelennie az ügyfélnek és személyazonosságát igazolnia kell érvényes magyar okmánnyal (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány);
  • Ki kell töltenie a vonatkozó formanyomtatványt, amelyet a konzulátus elektronikusan rögzít a Hivatali kapu útján, és amelyet kinyomtatás, valamint az adatok ellenőrzése után az ügyfél aláír;
  • A KEKKH Ügyfélközpontja elvégzi a regisztrációt és egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére;
  • Az első belépés alkalmával, az ügyfélnek az egyszer használatos kóddal aktiválnia kell a regisztrációt, valamint módosítania kell a jelszót. Az egyszeri aktiváló kód a regisztráció visszaigazolásától számított 5 napig használható fel.

 

A felhasználó jogosult több ügyfélkaput létesíteni és fenntartani, azonban ezek közül csak egy létesítése és fenntartása díjmentes. A külképviseleten első ügyfélkapu létesítését kérheti az ügyfél, ennek regisztrációja ingyenes.

 

Az Ügyfélkapu regisztráció során felmerülő kérdésekkel, hibákkal kapcsolatosan munkaidőben (H-Cs.: 8h-16.30h, P.: 8h-14h) a KEKKH Ügyfélközpont ügyintézőitől kérhetnek információt és segítséget az alábbi külföldről is hívható telefonszámon: +36-1-273-4800 vagy az ugyfelkozpont@mail.ahiv.hu e-mail címen.

 

Az aktív Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu oldalon keresztül ügyeket intézhetnek elektronikusan. Néhány ügy teljesen elektronizált, azaz az okmányirodában történő személyes megjelenés nélkül intézhető (pl.  lakcímigazolvány, vezetői engedély és mozgáskorlátozottak parkolási igazolványának pótlása, adatszolgáltatás letiltása), erről bővebben a Kormányzati Portálon olvashatnak: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyintezes/okmanyiroda.